Forum StrefA Strona Główna StrefA
Forum StrefA


CZESIU PRZEDSTAWIA :D
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum StrefA Strona Główna -> [nie]powazne temaciki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Skoti
Adept Czarnej Magii



Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z krainy deszczowców

 PostWysłany: Pon 2:45, 21 Gru 2009    Temat postu: Back to top

Wspominałeś o inicjatywie, że to niby gracz ma wyższą. Patrząc na to co robi komputer nie wydaje mi się.

Powołujesz się na mechanikę gry HoM&M. Kurcze kilka lat w pykałem i zawsze wiedziałem kiedy ja mam ruch, kiedy komp. W Twojej grze wszystko jest nieprzewidywalne. Jeśli to ma być turówka, to daj skończyć jednej stronie zanim zacznie druga. Bo w chwili obecnej bardzo często po moich czterech ruchach nagle wchodzi komp, zrobi dwa ruchy jeden strzał następuje zmiana tury. I w jego turze jeden snajper strzela dwa razy.

Czesiu ja Ci tylko podaję jakie błędy widzę jako gracz. Dobrze, że Ci się chce, ale jeszcze trzeba dopracować Smile
 
Zobacz profil autora
Czesiu
Nekromanta



Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów


 PostWysłany: Wto 12:18, 22 Gru 2009    Temat postu: Back to top

docelowo kiedy bedzie istaniala mozliwosc "kupowania" jednostek, pamperki w moro maja byc tansze w wystawieniu niz pamperki w kamizelkach, dlatego ze beda mniej wytrzymale w kontakcie (kamuflarz moro bedzie sie sprawdzal tylko na wiekszym dystansie), dlatego w tej chwili jest mozliwa taka sytuacja ze w ataku bezposrednim caly taki odzial zostaje wymieciony za 1 zamachem, ale sytuacja taka jest mozliwa w obie strony, przy odrobinie farta Ty tez mozesz zamiesc przeciwnika za 1 zamachem Smile

na dalszym etapie tworzenia/testowania gry gdy juz bedzie gotowa wiekszosc mechaniki bitwy trzeba bedzie pomyslec o zbalansowaniu pewnych rzeczy i bardzo mozliwe, ze sie okaze, ze taka walka wrecz bedzie mocniejsza od strzelania, tylko co wtedy ?? oslabic walke wrecz, czy wzmonic strzelania ??

Cytat:
kolejnosc ruchu jednostek jest zalezna od inicjatywy bazowej (armia ktora gra gracz ma bonus +5 do inicjatywy, za to komputer ma +5 do strzelania na dystans !!) i od wartosc losowej nadanej na poczatku rundy (z zakresu 0 - 20)
jesli wybierzemy opcje czekaj to jednsotka czeka na swoj ruch do na koniec tury (zamiast byc pierwsza bedzie ostatnia, zamiast byc druga w kolejnosci bedzie przedostatnia)


jak najedziesz na dowolnego pamperka to masz podane jego charakterystyki i jest wsrod nich inicjatywa
sa podane 2 liczby, pierwsza oznacza bazowa inicjatywe, a druga (ta w nawiasie to jest zmodyfikowana o wartosc losowa 0-20 na czas danej rundy), kolejnosc w jakiesj beda sie ruszac pamperki zalezy od wartosci w nawiasie,
w pierwszych scenariuszach gracz ma przewage +5 do inicjatywy dla kazdego z typow jednostek (w dalsyzch misjach ma sie do wybory bardziej elitarne jednostki i dysproporcje sie zmieniaja)

oczywiscie twoj zolnierz w kamizelce kuloodpornej i z ciezkim karabinem i tak bedzie mial mniejsza inicjatywe niz zolnierz przeciwnka w lekkim mundurku z lekkim pistoletem maszynowym, ale bedzie ja mial wieksza niz wrogi zolnierz tak samo uzbrojony jak on
oczywiscie do tej inicjatywy dodaje sie te wartosc losowa (0-20) wiec nie masz gwarancji ze bedziesz pierwszy
pamietaj tez, ze komputer tez moze wybrac opcje "czekaj" i zamiast ruszac sie na poczatku tury, bedzie sie ruszal na koncu !!

w najblizszym czasie postaram sie dodac do jednostek znaczniki opisujace ich ruch, kontrszarze i jakos oznacze poczatek nowej rundy, to powinno wiele rozjasnic

na mechanike HoM&M powoluje sie bo na niej bazuje, w HoM&M tez nie bylo tak, ze najpierw sie ruszal 1 gracz a potem drugi, tylko jednostki ruszaly sie na przemian w zaleznosci od swojej szybkosci
roznica w mojej grze jest taka, ze wartosc ta jest modyfikowana na poczatku rundy o element losowy

w HoM&M jedna z podstawowych taktyk bylo wykorzystanie podwojnego ruchu szybkimi jednostkami, najpierw dawales szybkiej jednostce czekanie z ruchem na koniec rundy, potem pod koniec rundy wyskakiwales na polowe planszy, mijala runda znow miales ruch i wpadales w strzelcow przeciwnika

Skoti, poniewaz jestes osoba ktora ma najwiecej komentarzy do mojego tworu, to twoje uwagi sa dla mnie jak najbardziej motywujace, a nie odstraszajace Very HappyVery Happy, a to ze produkt wymaga jeszcze bardzo wielu usprawnien to ja wiem, nawet nie wiesz jak dluga jest jeszcze lista rzeczy jaka mam do zaprogramowania Very Happy
 
Zobacz profil autora
Czesiu
Nekromanta



Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów


 PostWysłany: Pią 21:47, 25 Gru 2009    Temat postu: Back to top

[link widoczny dla zalogowanych]

wrzucilem maly update gierki
dodalem oznaczenie ruchu pamperkami

legenda:
gwiazdka - pamprek jeszcze sie nie ruszal
klepsydra - pamperek mial juz swoja faze ruchu ale wybral opcje czekania i bedzie sie ruszal na koniec tury
noz - pamperek moze kontrszarzowac w walce wrecz

runda konczy sie wtedy gdy na nowo wszystkim pamperkom pokazuja sie gwiazdki i noze SmileSmile

teraz pewne elementy gry, ktore wczesniej byly nieczytelne, beda duzo jasniejsze Smile ... mam nadzieje Razz
 
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum StrefA Strona Główna -> [nie]powazne temaciki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach